Funcions del psicopedagog o orientador educatiu.
El professorat especialista en psicologia i pedagogia ha de distribuir el seu horari lectiu entre les activitats següents:
1. Atenció a l’alumnat
- 
Docència en la part comuna i optativa del currículum, prioritzant l’alumnat amb més dificultats a fi que assoleixi les competències bàsiques. 
- 
Atenció individualitzada a alumnes amb necessitats educatives especials i alumnes que, per situacions personals o socials, requereixen una atenció específica. L’atenció als alumnes amb necessitats educatives especials ha de comportar la col·laboració amb el professorat en la preparació de materials i activitats adaptades, per tal que es disposi dels recursos apropiats per a la participació d’aquests alumnes en activitats de l’aula ordinària. 
2. Suport tècnic al professorat
- 
Valoració de necessitats educatives de l’alumnat en l’àmbit acadèmic i escolar i concreció de propostes d’intervenció educativa. 
- 
Col·laboració en la planificació d’estratègies organitzatives i didàctiques per a l’atenció a necessitats educatives de l’alumnat. 
- 
Participació en l’elaboració i el seguiment d’adaptacions curriculars individualitzades. 
- 
Aportació de materials específics i adaptats que facilitin la participació de l’alumnat amb dificultats específiques en les activitats ordinàries. 
- 
Col·laboració en la prevenció de conductes de risc i en la gestió de conflictes. 
- 
Participació en la comissió d’atenció a la diversitat a fi de col·laborar en la planificació i el seguiment de mesures d’atenció a les necessitats educatives de l’alumnat del centre. 
- 
Coordinació de les actuacions dels serveis externs que intervenen en l’atenció a l’alumnat. 
3. Suport a l’acció tutorial i a l’orientació a l’alumnat
El professorat de psicologia i pedagogia ha de donar suport al professorat tutor en el desenvolupament de l’acció tutorial i en l’atenció a alumnes que requereixin una intervenció específica.
El professorat de psicologia i pedagogia pot col·laborar amb els tutors en:
- 
l’aplicació d’estratègies per al coneixement del grup i de l’alumnat, 
- 
l’atenció i el seguiment de l’alumnat amb dificultats específiques i de l’alumnat amb escolarització compartida, 
- 
el desenvolupament de sessions de grup, 
- 
la planificació i el desenvolupament activitats d’orientació escolar i professional, principalment al final de cada etapa escolar, 
- 
el desenvolupament del Programa de salut i escola, 
- 
la realització d’entrevistes amb famílies. 
El professorat de psicologia i pedagogia també pot col·laborar en la coordinació de l’acció tutorial pel que fa a:
- 
la planificació de temes o activitats per treballar en la tutoria de grup, 
- 
el desenvolupament de continguts de les reunions de tutors de nivell, 
- 
la col·laboració d’agents externs, 
- 
la col·laboració amb xarxes de treball que coordinen recursos i actuacions d’orientació escolar i professional a nivell de municipi i territori. 
En la programació del centre s’atribuiran 9 hores lectives a la docència i l’atenció a l’alumnat i 9 hores lectives al suport al professorat i l’acció tutorial. En el desenvolupament de les seves funcions, el professorat de psicologia i pedagogia comptarà amb la col·laboració de l’EAP. Cada centre determinarà els mecanismes per a la coordinació del professorat de psicologia i pedagogia i l’EAP.
 
  
 
Comentaris recents